فرقی ندارد که شما دارای یک کسب وکار نوپا اینترنتی هستید یا یک شرکت با تجربه و بزرگ،به هر حال برای ارتباط با مشتریان خود نیازمند یک یا چند خط تلفن میباشید.در این مقاله به بررسی تلفن ویپ و تلفن سانترال میپردازیم.
سانترال pbx چیست ؟
سانترال با راه اندازی بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن شرکت به کمک شما آمده تا بتوانید تجارت خود را توسعه دهید.به دستگاه سخت افزاری یا سروری که در یک مجموعه ارتباط بین پرسنل(کارمند) از طریق تلفن برقرار میکند مرکز تلفن یا سانترال گفته میشود.این مرکز تلفن میتواند تعداد خطوط شهری (نقاط مختلفی از شهر) را بین همکاران به اشتراک بگذارد.برای رفع ترافیک تماس در شرکت ها،منشی گویا راهکار بسیار عالی و کاربردی است.در این مقاله می خواهیم به مزیت ها و کاربرد دستگاه های سانترال بپردازیم.
مهم ترین ویژگی سانترال
- اشتراک گذاشتن خطوط شهری(متمرکز)
- گزارش گیری تماس ها (ورودی-خروجی)
- ارتباط رایگان بین پرسنل شرکت
- ضبط مکالمات
- منشی گویا
تلفن ویپ voip چیست ؟
تلفن پیشرفته ایی که انتقال صدا و تصویر را بر بستر اینترنت را داراست و امکانات ویژه ایی به نسبت خطوط آنالوگ دارد.این خطوط از فناوری ویپ استفاده میکند که در ادامه این مقاله به آن اشاره میکنیم.
مزیت تلفن ویپ نسبت به سانترال
در اینجا به مزایای این خطوط اینترنتی به نسبت تلفن سانترال اشاره میکنیم.پس از انتخاب شماره تلفن،نوبت به راه اندازی مرکز تلفن برای کسب کارتان است.جهت مشاوره و خرید با شماره ۰۱۱۹۱۰۱۱۳۹۰ در تماس باشید.
- راه اندازی سریع و آسان
- مقرون به صرفه
- عدمنیاز به کابل
- داشتن شمارهتلفن تهران یا هر شهری از تمام کشور
- دور کاری
- جابجایی آسان
در سانترال باید از برندهای شبیه استفاده کنید تا ناسازگاری در بین تجهیزات شما پیش نیاید،اما در استفاده از ویپ هیچ فرقی نمیکند که شما از کدام برند استفاده میکنید.سانترال برای اضافه کردن یک قابلیت باید هزینه ی بالایی پرداخت کنید،اما در ویپ برای ارتقا قابلیت با کاهش هزینه روبرو هستید.مقایس پذیری مزیت دیگر ویپ است .یعنی با این قابلیت احتیاج به تغییر زیر ساخت نیست که این عامل نیز هزینه ها را کاهش می دهد.